8 هزار مسکن سازمانی ساخته شده است / بیش از 60 هزار مسکن شخصی در حال ساخت است

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در آیین افتتاح خانه‌های سازمانی ارتش گفت: تا امروز 8 هزار خانه سازمانی ساخته شده است. و 60 هزار واحد مسکونی شخصی نیز در حال ساخت است و این روند تا رفع نیاز ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاح خانه‌های سازمانی ارتش اظهار داشت: یکی از محورهای حکم فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) خطاب به اینجانب رفع نیازهای معیشتی است و حداقل نیمی از سبد معیشت خانوار مربوط به مسکن است. بنابراین روی دو حوزه مسکن شخصی و مسکن سازمانی سیاستگذاری و کار آغاز شد.
وی افزود: در این دوره در حوزه مسکن شخصی، 13 هزار مسکن تحویل شده و تقریبا عقب افتادگی‌ها ترمیم شده، این 13 هزار مسکن به جز تعاونی مسکن‌هاست. ما 197 تعاونی مسکن داشتیم که هر کدام یک مشکلی داشتند، خود نیروها به میدان آمدند و بنیاد تعاون ارتش هم کمک کرد و بخش اعظمی از این تعاونی‌ها از مشکل خارج شدند و تعداد قابل توجهی هم واحدها را برابر تعهدات خود تحویل دادند و بقیه هم حل خواهد شد.
فرمانده کل ارتش افزود: تقسیم کردن زمین و ارائه وام طرح حکمت، هیچکدام کارکنان را صاحب خانه نمی‌کرد، اینها به طرح کوثر تبدیل شده و در این طرح تمام تجربه پیشین و وضع کارکنان در نظر گرفته شده است. در حال حاضر بیش از 60 هزار واحد در حال ساخت است.
وی با اشاره به نتیجه طرح کوثر ادامه داد: ما تا پایان 1403 و تحویل اولین خانه‌های طرح کوثر ناگزیریم مقداری فشار تحمل کنیم، اما برای بعد از آن در مورد خانه‌دار کردن کارکنان با یک شرایط مناسب هیچ نگرانی‌ نداریم.
 فرمانده کل ارتش با اشاره به سیاست‌های مربوط به مسکن در ارتش بیان کرد: در حوزه خانه سازمانی، سیاست‌گذاری شد که نیازها را تکمیل کنیم اما تا به ثمر رسیدن خانه‌ها، ودیعه مسکن بدهیم؛ این کار انجام و همزمان ساخت خانه سازمانی هم آغاز شد. در ابتدای کار با مشکلاتی روبرو بودیم اما به مرور زمان، در حوزه ساخت خانه سازمانی به ویژه در نیروی زمینی به یک بلوغ رسیده‌ایم و دستیابی به هدف نهایی را کاملا در دسترس داریم.
امیر سرلشکر موسوی با اشاره به برنامه ساخت خانه‌های سازمانی اظهار داشت: در طول دوره  سیاستگذاری رفع مشکل مسکن کارکنان تا امروز 8 هزار خانه سازمانی ساخته شده است. امروز 1300 واحد در مرند، دشت آزادگان، مراغه، کنارک، بندرعباس و شهید قرنی افتتاح خواهد شد. بیش از 10هزار واحد نیز در حال ساخت است و برای ساخت 7 هزار واحد دیگر برنامه‌ریزی شده و تا رفع نیاز ادامه خواهد داشت.
 وی با اشاره به نهضت ساخت مسکن در ارتش گفت: این نهضت ساخت مسکن در همه جای ارتش جریان دارد، اما نیروی زمینی طبق معمول پیشرو و پیشتاز است. این پیشتازی هم دلایلی دارد؛  اینکه نیاز نیروی زمینی بیشتر و سرمایه این نیرو نیز بیشتر است. اما دلیل اصلی، روحیه و مدیریت جهادی شخص فرمانده نیرو و پای کار آمدن و مسئولیت‌پذیری همکاران ایشان در نیرو است؛ از معاونت مهندسی که محور کار است گرفته تا بقیه. فرماندهان قرارگاه‌های منطقه‌ای که در واقع مسئولیتی ندارند کامل پای کار آمدند و این بار سنگین را به دوش گرفتند.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران