نشست نمایندگان پهنه طبیعت با مدیرعامل شرکت عمران آبشار اسپادانا

روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه سال جاری جلسه ای با حضور مدیر عامل محترم شرکت عمران ٱبشار اسپادانا جناب مهندس حسینی پور،  و نمایندگان پهنه D ( طبیعت)  و مسؤلین شرکت در محل پروژه بزرگ چیتگر برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مدیر عامل محترم شرکت توضیحات جامعی پیرامون نحوه انتخاب واحد اعضا ،  روند اجرایی پروژه، تهیه و تنظیم قرارداد ،.تعین تکلیف پیمانکار، میزان متریال و مصالح خریداری شده و… به حاضرین در جلسه ارائه داد که ماحصل آن را در زیر ملاحظه می نمایید.

مهندس حسینی پوراظهار داشت:  انتخاب واحد اعضای محترم طبق روال مشخص و منظمی درحال انجام است و قریب به ۸٠ درصد انتخاب واحد اعضا از اواسط سال گذشته تا به امروز انجام گرفته است.

دفترچه قرارداد اعضا نیز  که یکی از مهم ترین دغدغه های اصلی مالکین است پس از جلسات متعدد فی مابین هیئت مدیره بتاجا و شرکت عمران ٱبشار اسپادانا در حال تهیه و نهایی شدن است که با پیش بینی های صورت گرفته طی ماه های پیش رو در اختیار ذینفعان پروژه قرار خواهد گرفت.همچنین تحویل دفترچه قراداد پس از تهیه و تنظیم نهایی برحسب اولویت اعضای محترم به صورت ماهانه به تعداد ۲٠٠ الی ۳٠٠  دفترچه در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

لازم به ذکر است: مفاد دفترچه قرارداد خصوصا در زمینه خسارت تاخیر با حمایت مدیر عامل محترم بنیاد تعاون آجا امیر آقایی و مساعدت مدیر عامل محترم شرکت عمران آبشار اسپادانا در جهت انتفاع هر چه بیشتر اعضای محترم پروژه  تنظیم،  هدایت و سوق  داده شده است.

وی در خصوص پیشرفت روند اجرایی کار افزودند : تجهیز کارگاه رو به اتمام است و  برنامه ریزی های لازم  در بخش تامین متریال و اجرای سازه صورت گرفته  است. شیوه انجام سازه نیز به صورت قالب تونلی می باشد که اجرای آن از حالت سنتی به صنعتی تغیر داده شده است که این امر به نوبه خود  موحب افزایش سرعت دو برابری در روند پیشرفت کار خواهد شد. در خصوص تامین متریال نیز قالب های تونلی و دو دستگاه تاور کرین خریداری و  وارد پروژه شده است  که یکی از آنها نصب و دیگری در حال پیاده سازی می باشد. همچنین  بالغ بر ۵ هزار تن میلگرد خریداری و در محل پروژه دپو شده است.

در خصوص تمدید و تعین تکلیف قرارداد شرکت با پیمانکار مربوطه نیز با توجه به شرایط طرفین از حالت مشارکتی به قرارداد پیمانکاری، اجرایی و دستمزدی تبدیل گردیده است و براساس توافقات صورت گرفته با پیمانکار مقرر گردید تهیه متریال ازجمله میلگرد و بتن در اجرای سازه برعهده کارفرما ( شرکت عمران ٱبشار اسپادانا) و اجرا، تجهیزات، دستمزد و.. نیز در تعهد پیمانکار می باشد.

  وی افزود:  برنامه زمانبندی پروژه نیز پس از نهایی شدن اسکرو برنامه در زمینه فعالیت های عمده اجرایی در راستای رصد و بررسی  فعالیت های عمرانی پروژه در اختیار اعضا و نمایندگان قرارخواهد گرفت.

ایشان در راستای جلوگیری از هرگونه شایعه پراکنی با هدف  ناامیدی و دلسردی مالکین توسط سودجویان و سوداگران و کاهش ارزش افزوده سرمایه شان بر پیگیری و دریافت گزارشات، مطالب و اخبار پروژه تنها از طریق مراجع اطلاع رسانی شرکت از جمله کانال ها و سایت رسمی شرکت عمران آبشار اسپادانا تاکید بسیار نمودند.

در ادامه معاونت طرح و برنامه شرکت به صورت نمودار شناسنامه پروژه از جمله میانگین نیروی انسانی حاضر و فعال در پروژه، درصد پیشرفت واقعی عملیات خاکبرداری بلوک ها ، نقشه های سازه،  نقشه های مکانیک و الکتریکال،  سیستم سرمایش و گرمایش، تعدادآسانسور در برج ها و آخرین وضعیت انتخاب واحد و… در قالب گزارش تصویری به حاضرین در جلسه بازگو و تشریح کردند.

نمایندگان اعضا دغدغه و سوالات مالکین از جمله تسریع در روند امور اجرایی پروژه، تسریع در تنظیم و تحویل دفترچه قرارداد،  تعین تکلیف پیمانکار پروژه،  بحث نمای بلوک ها  ، سیستم گرمایش و سرمایش، شفافیت در روند اطلاع رسانی و افزایش ارتفاع لابی و سایر جزئیات را به گوش عاملین شرکت رسانده و مدیران شرکت تمام سوالات و ابهامات را پاسخ داده و به تشریح مسائل مطروحه پرداختند.

 گفتنی است:  پهنه D (طبیعت) از لحاظ موقعیت جغرافیایی  در مجاورت باغ گیاه شناسی، پارک ملی چیتگر و اتوبان همدانی قراردارد.

   این پهنه مشتمل بر ۸ قطعه می باشد که ۶ قطعه آن دارای ۳ بلوک و ۲ قطعه آن دارای ۲ بلوک در ۲۴ طبقه مسکونی ، یک طبقه لابی و ۴طبقه منفی (پارکینگ و انباری) می باشد هر بلوک نیط شامل ۲۴٠ واحد است.

نام برج های پهنه D  به تفکیک هر قطعه به شرح زیر می باشد:

 ( کوهسار واقع در قطعه A)

( ساحل واقع در قطعه B  )

  ( چشمه سار واقع در قطعه C  )

( باران واقع در قطعه D  )

(دریا واقع در قطعه E  ) 

(  آبشار واقع در قطعه F  )

( نور واقع در قطعه G  )

(  سایه واقع در قطعه H  )