ورود و تخلیه ی قالب های تونلی جهت اجرای سقف به محل پروژه پهنه D (طبیعت)

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا بخشی از قالب های تونلی جهت اجرای سقف به محل پروژه پهنه D (طبیعت) در روز شنبه سی ام اردیبهشت ماه سال جاری وارد و تخلیه گردید.

روش قالب تونلی یکی از روش های ساختمان سازی در ساختمان های با اسکلت بتنی است که به تازگی در بین متخصصین این صنعت رایج شده است. روش قالب تونلی را می توان یکی از بهترین روش ها در صنعت ساخت و ساز صنعتی به شمار آورد. این روش با اینکه مدت زیادی نیست که در کشور ایران اجرا می شود ولی به دلیل داشتن محاسن و مزایای زیاد مورد استقبال مهندسان و متخصصین صنعت ساختمان سازی و ساخت سازه ها قرار گرفته است. در این سیستم در روش ساخت سازه ها چون دیوارها و سقف به طور همزمان ساخته می شوند سرعت اجرایی بالایی دارد. این روش مزایای منحصر به فرد زیادی دارد که سرعت ساخت، کاهش هزینه های اقتصادی، افزایش فضای مفید ساختمان، افزایش طول عمر ساختمان، کاهش به هدر رفتن مصالح، افزایش ایمنی محل انجام پروژه و غیره تنها تعداد معدودی از آن هستند.
امروزه بیشتر از روش قالب تونلی برای ساخت پروژهای عظیم مانند برج سازی، شهرک سازی و.. استفاده میکنند. از مهم ترین پروژه های اجرا شده با روش قالب تونلی در ایران می توان به پروژه شهرک اکباتان در غرب تهران اشاره کرد.
گفتنی است تعدادی از برج های شهرک شهید بهشتی مربوط به ذینفعان بنیاد تعاون آجا با این روش ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

شرکت عمران آبشار اسپادانا افتخار دارد با بهره گیری از صنعت های نوین ساختمان سازی با هدف افزایش سرعت در ساخت.، ارتقای کیفیت و استفاده بهینه از منابع و خدمت به ذینفعان پروژه های عظیم خود در نقاط مختلف کشور را سر لوحه عملکرد خود قرار دهد.