جانمایی ایستگاه مترو چیتگر

یکی از راه های رفت و آمد در کلان شهرها مترو یا قطار شهری است.

سیستم های حمل و نقل عمومی در مناطق شهری امکان دسترسی به مشاغل مختلف در نقاط دورتر شهر، مراکز خرید، و همچنین مکان های عمومی مورد استفاده شهروندان را به ارمغان می آورند.

مترو یکی از مهم ترین راهکارهای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا در جهان شناخته شده است.

ایمنی بسیار بالا، راحتی و آسایش مسافران،  کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت پایین حمل مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی از سایر مزیت های قطار شهری نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی است. همچنین احداث ایستگاه مترو بر افزایش ارزش املاک آن منطقه بسیار تاثیر گزار است. برای مثال در ۱۵سال گذشته قیمت مسکن در مناطق غربی تهران که هنوز خط مترو در آن اجرایی نشده بود کمتر از سایر مناطق بود که اکنون مشاهده می شود با توسعه مترو قیمت مسکن در مناطق غربی رشد قابل توجهی داشته است.

شرکت عمران آبشار اسپادانا جهت انتفاع ذینفعان پروژه و ساکنین شهرک از مزایای قطار شهری یا همان مترو، طرح جامع و  برنامه ریزی های قابل توجهی در این زمینه در دست اقدام دارد. رایزنی با مدیران قطار شهری تهران، انجام مطالعات و برداشت نقشه برداری، توافقات و جانمایی های اولیه  جهت احداث  ایستگاه خط ۱٠ مترو در مجتمع مسکونی بزرگ چیتگر صورت گرفته است که پس از طی مراحل مربوطه فعالیت های عمرانی آن نیز  آغاز خواهد شد.

طی جلسات مکرر و بازدیدهای به عمل آمده محل احداث دو ایستگاه در پروژه چیتگر مورد توافق قرار گرفته است که پس از مطالعات و طراحی توسط مشاور قطار شهری تهران محل کارگاه احداث ایستگاه تجهیر و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

گفتنی است: ایستگاه خط ۱٠ مترو به طول ۴۱ کیلومتر و با ۳۴ ایستگاه شمالی ترین خط پیشنهادی برای متروی تهران است که از ایستگاه ورد آورد در میانه خط ۵ مترو شروع می شود ، از محدوده های شمالی بزرگراه نیایش و صدر به سمت شرق امتداد می یابد و ایستگاه انتهایی آن قنات کوثر خواهد بود. این خط با تمام خطوط  شمالی و جنوبی متروی تهران تبادل سفر دارد.