آیین کلنگ زنی سه مجتمع آموزشی و پرورشی

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا در مراسمی با حضور مدیر عامل محترم بنیاد تعاون آجا، مدیر عامل شرکت عمران آبشار اسپادانا،اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز، مدیر کل اموزش و پرورش شهر تهران و خانواده خیر دکترعسگرخانی، آیین کلنگ زنی سه مجتمع آموزشی و پرورشی با نام دکتر عسگرخانی در پهنه A واقع در شهرک مسکونی بزرگ چیتگر برگزار گردید.

دکتر کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفتند: بستر تولید سرمایه انسانی در هر جامعه ای آموزش و پرورش است.
بهترین و مهم ترین دوران زندگی و پایه های اساسی شخصیت هر فرد جهت یاد گیری و آموزش در مدرسه شکل می گیرد.
با توجه به گستردگی شهر تهران از لحاظ سرانه‌های آموزشی به ویژه در منطقه ۲۲ دچار یک سری کمبودها و کاستی ها هستیم. از این رو اهتمام ویژه ای در زمینه ساخت و احداث فضاهای آموزشی به روزتر و متناسب با شرایط امروز جامعه می بایست ایجاد گردد تا در کنار فضاهای آموزشی بستر فضاهای ورزشی نیز فراهم شود تا به اهداف متعالی مدنظر در زمینه اموزش و پرورش برسیم
وی افزودند: این اتفاق صرفا از ناحیه دولت و اعتبارات دولتی شکل نگرفته است یک کار بزرگ در سطح کشور از سال های پیش در حال انجام شدن است و آن هم حضور خیرین مدرسه ساز در کنار آموزش و پرورش برای ایجاد و احداث فضاهای اموزشی است.
مدرسه سازان و خیرین کارشان صرفا احداث و ایجاد دیوار، کلاس و حیاط و بنا نیست بلکه ایجاد فرهنگ است که به مراتب مهم تر از فضاهای آموزشی است. وقتی با نگاه خیرین مدرسه ای بنا می شود دانش اموختگان از کار بزرگ آنان درس میگیرند و چه بسااز بین این دانش اموختگان دهها و شاید صدها دکتر عسگرخانی در جامعه و این مدارس شکل بگیرد.

در ادامه خانم مرادی خیر مدرسه ساز و همسر زنده یاد دکتر عسگرخانی اشاره ای به مشقت ها، رشادت ها، تلاش ها و سوابق ایشان در زمینه کسب درجات علمی و… کردند و گفتند این روز مبارک از لطف، محبت و عنایت خداوند نسبت به ایشان است

مدیر عامل محترم بنیاد تعاون آجا نیز ضمن تقدیر، تکریم و تشکر از شکوه و میمنت این مراسم گفتند: به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر هستند که می توانند سهمی در این کار خیر، بزرگ و مهم داشته باشند و در همین راستا، بنیاد تعاون آجا علاوه بر اهدای زمین و پس از طی ۳۰ درصد از پیشرفت فیزیکی پروژه، در تامین منابع پروژه مساعدت خواهد نمود.
ایشان گفتند با توسل به خداوند متعال و همدلی و همراهی باشد که فرزندان ما با لبخند و نشاط راهی این مدارس شوند. و ثمره این کار، اموزش و پرورش بزرگمردانی برای این مرزو بوم باشد.

در ادامه این مراسم و در بخشی پایانی آن جناب دکتر قفلی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز گفتند امروز ارتش با تمام قوا پای کار آمده است و دیگر سازمان ها و ارگان ها دست‌اندرکار نیز بایستی همانند ارتش به وظیفه و رسالت خود در امر اموزش و پرورش و اختصاص سرانه‌های مناسب در این بخش عمل نمایند.

شایان ذکر است مدیر کل نوسازی مدارس شهر تهران نیز در بخشی از مراسم، برآوردهای کارشناسی بودجه مورد نیاز جهت احداث این مراکز را ۹٠ میلیارد تومان پیش بینی کرده و افزودند به امید خدا با سعی و تلاش تمامی عوامل دخیل در طراحی و ساخت این پروژه، زمان بهره برداری آن به کمترین زمان ممکن خواهد رسید.

گفتنی است شرکت عمران آبشار اسپادانا جهت رفاه حال ساکنین مجتمع بزرگ چیتگر ساخت دیگر سرانه های خدماتی از قبیل ایستگاه آتش نشانی و درمانگاه را در دست اجرا دارد.

برای تماشای گزارش تصویری مراسم  اینجا کلیک کنید